whoo we hebben weer internet! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Alina Kalmthout - WaarBenJij.nu whoo we hebben weer internet! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Alina Kalmthout - WaarBenJij.nu

whoo we hebben weer internet!

Blijf op de hoogte en volg Alina

23 Juli 2014 | Zambia, Livingstone

Weer een paar daagjes verder!

Donderdag was ik met 2 andere vrijwilligers op de Maramba kliniek. Dit is een vrij grote kliniek. Ik heb die ochtend vooral baby'tjes gewogen, geholpen in het lap en meegekeken met hemoglobinegehalte testen. In het lap waren ze aan het meten hoe de HIV positieve patienten reageren op hun medicatie. Heel interessant om allemaal even mee te kunnen kijken!

Vrijdag zijn we met alle vrijwilligers op linda farm geweest. Dit is een project waarbij er een kas wordt gebouwd van plastic flessen. Vandaag was de 'grote' opening. We hebben heel de dag de kas op staan bouwen en de kinderen beziggehouden. Grappig om te zien wat je eigenlijk kunt doen met weinig. Na vandaag kan ik ook echt geen flessen meer zien.

Zaterdag hebben we een Chobe safari gedaan in botswana. Dit park is behoorlijk groot. We hebben daar leeuwen, cheeta's, nijlpaarden, krokodillen, giraffen en veel olifanten van heel dichtbij gezien. Ontzettend gaaf! Een nadeel was wel dat ik kwatcha (de munteenheid van Zambia) gepind had. Maar hier kon je dus niet mee betalen in Botswana. Ander land, andere munteenheid. You go girl! Had ik dus niet bij nagedacht. Maar alles was goedgekomen gelukkig.

Zondag zijn we naar de Victoria watervallen gegaan. Het is daar ontzettend regenachtig, dus de poncho was hard nodig! Altijd charmant die dingen! Maar wel heel mooi om te zien en omdat wij vrijwilligerswerk doen voor africa impact kregen we korting. Altijd goed of course! En vanavond hadden we een cultural diner met alle vrijwilligers. Iedereen moest iets maken wat typerend was voor zijn land. Dat was ook heel gezellig met iedereen!

Maandag was iedereen in tranen omdat 10 vrijwilligers naar huis gingen. S` ochtends heb ik vooral in het lab gewerkt van de kliniek. Ze testen daar de nier en leverfuncties van HIV positieve patiënten. Wat erg interessant was om te doen! Ook zijn er nieuwe vrijwilligers bijgekomen! Altijd leuk! Bij een vrijwilliger komt haar bagage vrijdag pas aan door problemen op het vliegveld. Nu leent ze een paar spullen van mij. Maar kleren shoppen hier is niet zo'n denderend succes. Hopen voor haar dat het nu snel aankomt dus!